CASE STUDY: Pardiralli 2020 – Eesti kõigi aegade edukaim heategevuskampaania

“Kui kolleeg Kaia Gil meilt tellitud PR projekti kokku panama hakkas, vaatasime üksteisele silma ja saime sõnatult aru, et ühtegi arvet me agentuuri töö eest kindlasti ei esita. Kodanikualgatuse hea vaib, mis on Pardiralli nii populaarseks teinud, oli see, mis vedas ka PR-tööd,” ütleb Kristina. Pardiralli tegi kõigi aegade rekordi. Sõna saavad korraldajad.

Pühapäeval 7. korda toimunud heategevuslik üritus Pardiralli, mis kogub raha vähihaigete laste ja nende perede toetuseks, tegi sel aastal vaatamata formaadimuutusele (või just tänu sellele) kõigi aegade rekordi, kogudes 414 564 eurot. Kampaania ületas isegi Jõulutunnelit, mille abil koguti eelmise aasta lõpus psüühiliste traumadega laste heaks rekordiliselt pea 400 000 eurot.

Pardiralli on 2014. aastal Eesti Vähihaigete Laste Vanemate Liidu (EVLVL) poolt ellu kutsutud heategevuslik üritus – vannipartide võistuujumine, mille eesmärgiks on teadvustada vähihaigete laste ja nende perede olukorda ning kutsuda ettevõtteid ja eraisikuid üles andma oma panust nende abistamiseks.

Pardiralli 2020 kampaania algas 29. juunil 2020 ja kulmineerus Pardiralli 2020 vannipartide võiduujumisega 30. augustil 2020 kell 19.30 Eesti Televisioonis.

Pardiralli 2020 loovagentuuri Division loovjuht Kerttu Keermaa: „Oleme tulemusega südamest rahul“

Koroona ajal aprillis pöördus meie poole EVLVL-i koordinaator-tugiisik Luive Merilai, kes küsis nõu, kas ja kuidas Pardirallit teha, sest nii nagu varem rallit juunis teha ei oleks saanud.

Mõte telesse minna oli Pardiralli tiimil juba olemas, kuid neil olid kahtlused, kas inimesed on valmis raskel ajal annetama ja Pardirallit toetama. Pooldasime ideed üritus siiski korraldada ja uskusime, et uus formaat annaks kindlasti Pardirallile veelgi suuremad mõõtmed.

Varasem formaat oli seotud ainult konkreetsete partide müügiga piiratud koguses. Uus kombineeritud formaat võimaldas aga kõikidel soovijatel toetada heategevust ka pärast partide müügi lõppu, helistades annetusliinile. Mida rohkem on panustajaid, seda rohkem headus meie seas levib. Seega oli igati nutikas käik anda headusele kampaanias üks mõõde juurde.

Meie soovitus oli kindlasti kaasata kampaaniat tegama professionaalne loovagetuur ja PR-agentuur. Pardiralli vabatahtlike meeskond on imetabane, kuid mitu pead on ikka mitu pead, mitu kätt on mitu kätt ja värske vaade väljastpoolt siseringi aitab alati kaasa. Seda vaadet me Divisioni tiimiga ka pakkusime.

Pardiralli visuaalid

Visuaalid said loodud olemasoleva Pardiralli poolt kaubamärgina registreeritud logo- ja värvimaailma põhjal. Kampaania algfaasis läks suurem rõhk  kogu visuaalse keele ühtlustamisele ja kaasahaaravuse tõstmisele põhimõttel, et iga pusletükk, mis meedias välja läheb, oleks osa tervikpildist.

Kampaania üldsloganiks sai lihtne, positiivne ja mitmetasandiline mõte „Koos jõuame kaugemale!”, seda kasutasime nii põhivisuaalil väli- ja digimeedias kui ka sotsiaalmeedia sidussõnumites. Muutsime sisukanalite suhtluskeele grammi võrra pehmemaks ja mängulisemaks, nii saime Pardirallile omaselt kommunikeerida olulist sõnumit läbi lootuseprisma.

Tulemusega oleme südamest rahul, eriti arvestades, et tegu polnud tavapärase aja ja klassikalises formaadis Pardiralliga. Tulemuse saavutamisele aitas kindlasti kaasa see, et kogu sisu omakanalis oli ka sotsiaal- ja digimeedia reklaamidega võimendatud. Iga kommunikatsioonitükk sai täpselt sihitud ja pidevalt käis töö selle kallal, et partide müük kasvaks.

Kindlasti aitas väga tugevalt kaasa kommunikatsiooniagentuur Baltic ID oma PR-tegevustega, tuues meedias esile murekohad, südamlikud, rõõmsad ja ka kurvad lood ning EVLVL-i inimeste endi tugev igapäevane panus liidu ja Pardiralli toimimisse.

Samuti mängis tugevat rolli kliendi kiire ja vahetu tagasiside ning sisend eelnevate aastate õppetundidest ning edulugudest.

Divisioni panus: visuaalid, strateegia, reklaamide seadistamine, copywriting.

Loovagentuuri töötasu oli minimaalne, et katta vaid toomiskulud. Suurema osa tööst tegi meeskond pro bono korras.

Eesti Vähihaigete Laste Vanemate Liidu projektijuht Ave Laas: „Pardiralli paneb uskuma inimeste headusesse“

Pardiralli 2020 aasta ettevalmistused algasid nii nagu ikka kõigil varasematel aastatel, kuid koroonaviiruse tulekuga oli selge, et juuni alguses traditsioonilist rallit pidada ei saa.

Pidasime juba plaani, et sel aastal jääb Pardiralli lihtsalt vahele. Korraldusmeeskonnas polnud aga kõik osapooled sama meelt ja hakati mõtlema alternatiivsetele lahendustele. Mõttes oli virtuaalne ralli ja vaikselt hakkas tekkima ka idee telesaate formaadist.

Reklaamiagentuur Division oli üks nendest partneritest, kes tungivalt soovitas traditsioone hoida, seda just eriti keerulisel ja segasel ajal. Täna, kui Pardiralli on läbi, oleme äärmiselt tänulikud ja üllatunud. Olgugi, et meie majandus on koroonaviirusest räsitud, kogusime rekordilise annetussumma.

Meie tänavune tulemus on teadaolevalt suurim summa, mida ühe heategevuskampaaniaga on õnnestunud Eestis koguda. See paneb uskuma inimeste headusesse.

Pardiralliga läbi aegade kogutud summad: 

  • 2014 – koguti 70 832 eurot
  • 2015 – koguti 121 257 eurot
  • 2016 – koguti 132 948 eurot
  • 2017 – koguti 97 945 eurot
  • 2018 – koguti 227 836 eurot
  • 2019 – koguti 261 849 eurot
  • 2020 – koguti 414 564 eurot

Baltic ID juhtivpartner Kristina Seimann: „Pardiralli kampaania polnud meie agentuuri jaoks töö, vaid missioon“

Kui kolleeg Kaia Gil meilt tellitud PR projekti kokku panama hakkas, vaatasime üksteisele silma ja saime sõnatult aru, et ühtegi arvet me agentuuri töö eest kindlasti ei esita. Kodanikualgatuse hea vaib, mis on Pardiralli nii populaarseks teinud, oli see, mis vedas ka PR-tööd.

Näiteks meie agentuuri poolne projektijuht Kaia Gil, kes on tuntud ka enda sotsiaalmeedia kontode ägeda sisuloome poolest, kaasas kogu oma pere, et üleskutse annetada ja telesaadet vaadata leviks. Sama tegi kogu pardiralli meeskond, liidu liikmed ja lapsevanemad, kes panustasid täiel määral, sütitades ka teisi.

Täna teame, et Pardiralli 2020 on Eesti ajaloo edukaim heategevuskampaania, kuna kogus vähihaigete laste ja nende vanemate toetuseks rekordsumma.  ETV telesaade näitas, et tegelikult on Eesti inimesed valmis meie uudisnupukeskses inforuumis süvenema, kui selleks luuakse võimalus. Sotsiaalsed teemad kõnetavad, valusad teemad lähevad väga palju korda ja ollakse valmis ka omapoolseks tegutsemiseks, mida kinnitas annetuste suur arv.

Baltic ID partner ja Pardiralli PR-projektijuht Kaia Gil: „Pardiralli on päris lugu ja päris elu“

Traditsiooniliselt on Pardiralli toimunud suve alguses ja olnud suve alguse pidu, andes võimaluse tuhandetele pealtvaatajatele meelelahutusliku programmiga ka midagi vastu pakkuda. Sel kevadel oli Eesti Vähihaigete Laste Vanemate Liit, kelle algatus Pardiralli on, arvamusel, et suure tõenäosusega peab Pardiralli muutunud olude tõttu ära jätma, sest suurüritust ei olnud võimalik korraldada. Õnneks oli ERR kohe valmis ideega kaasa tulema ja Pardiralli sündis otsesaatena ETV ekraanil 30. augustil. See oli õige otsus, sest avalikkus võttis muutunud formaadi väga hästi vastu.

Vähihaigete laste pered olid valmis aitama Pardiralli sõnumit levitada, hoolimata pooleliolevatest ravidest leidsid nad võimaluse oma pere ja lapse lugude jagamiseks. Kommunikatsiooni mõttes oli see ääretult vajalik, et räägivad inimesed, kes ise on Pardiralli tulemusel abi ja lootust saanud. Traditsioonilise PR-i mõttes ilmus lugusid nii prindis kui online’is, kokku kajastasime eri kanalites ligi 10 vähihaige lapse pere lugu. Lugude levimist toetas Facebook, lisaks tele ja raadio, kus pöördusime ka venekeelse sihtrühma poole.

Kampaania meeskonna jaoks oli pöördeline see, kui meie poole pöördus WRC Rally Estonial osalev Karl ja Gustav Kruuda tiim, kes soovisid oma ralliautdest teha liikuvad Pardiralli sõidukid. Eesootaval nädalavahetusel lähebki Rally Estonia starti kaks Pardiralli sümboolikaga ralliautot. Pardiralli jõuab sadade miljonite televaatajateni kogu maailmas, võimaldades annetustega jätkata telefoni teel. See on edulugu headusest, mis annab vähihaigetele lastele ja nendele peredele võimaluse homseks.

Telesaade:

Eelnevad kajastused:

Vabatahtlik Kairi Kessler-Aho: #ujunkunipardirallini

Kairi Kessler-Aho, kelle laps sai vähist peale 2-aastast rasket võitlust võitu, otsustas Pardiralli kampaaniasse oma panuse anda, postitades iga päev alates maikuust kuni Pardiralli toimumiseni oma Facebooki seinal hashtagidega #ujunkunipardirallini ja #vähihaigetelastetoetuseks enda ujumistest pilte, mis tehtud Eesti eri paigus ja iga ilmaga.

Oma 122. ujumise foto juures kirjutas ta: „Pardiralli on käes. Täna õhtul ETV-s algusega 19:30. Vaata ja ela oma pardile kaasa. Tänan südamest kõiki sõpru ja lähedasi, kes mu ujumistele kaasa aitasid ja seda vajaliku üritust toetasid. Pane lõpetuseks üks like, kui lihtsalt mu ujumistele kaasa elasid ja üks pisike süda, kui ise ka toetasid ning Su vapper part täna rallib. Ujun edasi aasta ringi ja kutsun Sindki!”

Autor: Silja Oja, TULI
Allikas: 3https://turundajateliit.ee/uudised/pardiralli-2020-case-study/