Nädala kampaania: Pardiralli kolib koroona tõttu teleekraanile

30. augustil toimub seitsmendat korda vähihaigete laste toetuseks korraldatav vannipartide võiduujumine, ent seoses COVID-19 levikuga muutusid nii kampaania aeg kui ka formaat, rääkis Pardiralli projektijuht Ave Laas. Kampaania kommunikatsiooni poolest rääkis Baltic ID partner Kaia Gil.

Pardiralli on juba seitsmendat aastat Eesti Vähihaigete Laste Vanemate Liidu poolt korraldatav iga-aastane vannipartide võistu-ujumine, mille eesmärgiks on teadvustada vähihaigete laste ja nende perede olukorda ning kutsuda ettevõtteid ja eraisikuid üles andma oma panust nende abistamiseks. Sellel aastal korraldab Eesti Vähihaigete Laste Vanemate Liit Pardiralli koostöös Eesti Puuetega Inimeste Kojaga.

“Meie kampaania ainus eesmärk on aidata lapsi ja nende vanemaid võitluses selle raske haigusega. Et lastel oleks rohkem lootust ja nad saaksid teada tulevikus, mida tähendab olla täiskasvanu,” sõnas Pardiralli projektijuht Ave Laas.

“Kampaaniaga on seotud kümned vabatahtlikud, kes teevad oma tööd südamest ja vabatahtlikkuse alusel,” sõnas Laas.

Pardiralli kampaania tarbeks vajalikud sotsiaalmeedia materjalid, digireklaamid, bännerid, plakatid ja videoreklaamid tegi loovagentuur Division. PR-poolega on abiks turundus- ja kommunikatsiooniagentuur Baltic ID.

Kui tavaliselt kestab kampaania aprillist kuni juuni esimese nädalani, siis sel aastal algas kampaania 22. juunil ja kestab 30. augustini.

Kampaania kulminatsiooniks on rallipartide võiduujumine, mis tänavu toimub teisiti kui varasematel aastatel. “Muutunud oludes toimub Pardiralli sel aastal ETV toel ja abil 30. augustil kell 19.30 algavas otsesaates. Ehk Pardiralli toimub sel aastal ilma pealtvaatajateta, ent see ei tähenda, et võidukihutamine vähem tasavägisem oleks,” sõnas Laas.

“Sel aastal seadis viirus piirangud just seetõttu, et vähihaigete laste immuunsus on nõrgem ja pealtvaatajatega üritust ei olnud võimalik teha,” selgitas Baltic ID partner Kaia Gil.

“Ma arvan, et kampaania meeskonna jaoks oli pöördeline see, kui meie poole pöördus WRC Rally Estonial osalev Karl ja Gustav Kruuda tiim, kes soovisid oma ralliautost teha liikuva Pardiralli sõiduki. Milline erilahendus! See andis meile võimaluse kõnetada ka spordipublikut,” sõnas Gil.

“Oleme sügavalt liigutatud Karl ja Gustav Kruuda kaasalöömisest, kes lähevad Rally Estoniale Pardiralli-sümboolikaga võistlusautos, et sel moel inimeste teadlikkust Pardirallist tõsta ja rõhutada abi olulisust vähihaigetele lastele. Selline tugi on hindamatu!” oli ka Laas tänulik.

Põhirõhk sotsiaalmeedial, toeks traditsioonilised PR-kanalid

Laas tõi välja, et Pardiralli teavitustööl on kaks poolt: “Üks pool on üleskutse ja informatsioon, kuidas saab annetusi teha. Teisel pool on vähihaigete laste perede lugude jagamine.”

Põhirõhk on tema sõnul sotsiaalmeedial. “See on esimesest aastast alates olnud peamiseks hooandjaks, mida on jõudsalt toetanud meedias lugude rääkimine,” tõi ta välja.

Nimelt jagatakse erinevates üleriigilistes ja kohalikes väljaannetes Pardiralli ja raske haigusega võitlevate perede lugusid. Meedias ilmunud lugudele leitakse sotsiaalmeedia kaudu suurem lugejaskond, et siis lugeja selle kaudu annetuse tegemise keskkonda suunata. Seal saavad soovijad endale vannipardi numbri soetada ning seeläbi annetada. Ühe vannipardi numbri alghind on kümme eurot, aga pardi hinda saab muuta ning korraga saab soetada mitu vanniparti. Annetusi kogutakse vähihaigete laste raviks ja raviga kaasnevateks tugiteenusteks.

“Pardiralli kasutab kõiki kanaleid, mida on võimalik heategevuslikus korras toetajatelt paluda,” ütles Laas. “Vajame kanaleid, mis kõnetaks väga suurt eestlaste kogukonda. Enim teeb annetusi 20-40aastane naisterahvas. Nii oleme oma kanaleid ka rohkem selle järgi sättinud,” sõnas ta, kuid nentis, et igal aastal proovitakse kaasata ka uusi sihtgruppe. “Näiteks Ott Tänuku kaasamine 2019. aastal aitas tuua juurde inimesi, kes varem Pardiralli peale pole mõelnud. 2020. aastal oleme rohkem tähelepanu pööranud venekeelsele elanikkonnale,” tõi ta näiteid.

“Traditsioonilise PR-i mõttes ilmus lugusid nii prindis kui ka online’is, kokku kajastasime erinevates kanalites umbes kümne pere lugu, lisaks televisioon ja raadiod,” tõi Gil välja ja sõnas samuti, et kommunikatsioonis ei kõnetanud nad ainult eestikeelset inimest, vaid tegid tööd ka venekeelse meediatarbijani jõudmiseks.

Kommunikatsioon kõnetab inimesi, sest see põhineb päris elul

“Pardiralli on Eestis ilmselt üks kõige enam avalikkust kõnetavamaid kampaaniaid, sest see on päris lugu ja päris elu. Ilmselt seetõttu ongi juba seitsmendat aastat vähihaigete laste ja nende perede toetuseks toimuv Pardiralli läbi aastate rahalises ja sotsiaalses mõttes oma eesmärkideni jõudnud,” nentis Gil.

“Pardiralli on lugu lootusest ja samas rasketest kohtumistest, kus põimuvad elu ja surm, eilne ja homne, kõige suurem kurbus ja kõige siiram rõõm,” sõnas Gil. “Kommunikatsioonis olid valmis kaasa tulema vähihaigete lapsed ja nende pered. Kuigi neil on käsil rasked võistlused, leidsid nad sellest hoolimata aega ja võimalust oma lugude rääkimiseks ja sel moel avalikkuse teadlikkuse tõstmiseks.”

“Kindlasti oli üks hirm kampaania õnnestumisel see, et Pardiralli on tavapäraselt toimunud suure ja tegevusterohke perepäevana Kadriorus. Mõtlesime, kuidas avalikkus muutunud vormi omaks võtab,” tunnistas Gil. “Samuti on olnud Pardiralli suve alguse pidu, sel aastal toimub see 30. augustil. Meedia mõistes on suvi kindlasti keerulisem aeg kampaania tegemiseks kui kevad,” rääkis Gil.

“Täna – Pardirallini on kaks päeva – on alles veel ligikaudu 500 pardinumbrit, mis annab lootust, et pühapäevaks, mil Pardiralli päriselt toimub, on kõik pardikesed oma omaniku leidnud,” oli Gil lootusrikas.

Allikas: https://www.bestmarketing.ee/uudised/2020/08/28/kampaania?utm_source=copypaste